Ταξίδια με αεροπλάνο και η υγεία σας: Τι πρέπει να ξέρετε

Κατηγορία: Ταξίδια: Προετοιμασία και ασφάλεια

Χρειάζεται προσοχή από την αφυδάτωση διότι ο αέρας στα αεροπλάνα είναι ξηρός. Το αεροπλάνο είναι ασφαλές μέσο μεταφοράς. Για τους πιο πολλούς ανθρώπους δεν δημιουργείται πρόβλημα στο αεροπορικό ταξίδι. Σε άτομα με ή χωρίς ασθένεια, είναι δυνατόν να λαμβάνονται μέτρα που καθιστούν το ταξίδι ασφαλέστερο και ευχάριστο.

Να τονίσουμε όμως ότι είναι ο γιατρός που μπορεί να δίνει τις καλύτερες συμβουλές προς τους ασθενείς και τις οικογένειες τους. Οι ασθενείς που λαμβάνουν φάρμακα πρέπει να τα μεταφέρουν όλα στην αποσκευή που έχουν μαζί τους στην καμπίνα. Να προβλέπουν να έχουν αρκετά φάρμακα για όλο το ταξίδι. Είναι καλύτερα να έχουν περισσότερα για το ενδεχόμενο καθυστέρησης επιστροφής. Πρέπει να ρωτούν το γιατρό εάν οι δόσεις αλλάζουν λόγω αλλαγής των χρόνων φαγητού και ύπνου στον προορισμό τους.

Ασθενείς όπως οι διαβητικοί ή οι επιληπτικοί και άλλοι, είναι καλό να έχουν ιατρική ταυτότητα (τύπου Medic Alert) για σκοπούς αναγνώρισης των στοιχείων τους, της πάθησης και του θεράποντος ιατρού. Είναι καλό να υπάρχει και το τηλέφωνο του προσωπικού γιατρού έτσι ώστε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης να είναι δυνατή η επικοινωνία μαζί του.

Είναι πολύ χρήσιμο ο ασθενής να μεταφέρει μαζί του μια λίστα με τα φάρμακα, τις δοσολογίες και τις ώρες χορήγησης τους.
Χρειάζεται προσοχή από την αφυδάτωση διότι ο αέρας στα αεροπλάνα είναι ξηρός. Τα αλκοολούχα και καφεϊνούχα ποτά, προτιμότερο να αποφεύγονται ενώ το νερό σε ικανοποιητικές ποσότητες βοηθά εναντίον της αφυδάτωσης.

Άτομα που κάνουν καταδύσεις πρέπει να περιμένουν 12 έως 24 ώρες μετά την τελευταία τους κατάδυση για να ταξιδέψουν με αεροπλάνο. Νωρίτερα αυτό είναι επικίνδυνο. Ο πόνος στα αυτιά είναι πρόβλημα σε διάφορες ηλικιακές ομάδες. Άτομα που αισθάνονται πόνο αυτιών κατά την πτήση μπορούν να μασούν μαστίχα ή να καταπίνουν συχνά. Αποσυμφορητικά φάρμακα όπως η ψευδοεφεδρίνη, εάν ληφθούν πριν από την επιβίβαση στο αεροπλάνο, μπορούν να βοηθούν.

Τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με αλλαγές χρονικής ζώνης (jet lag), προκαλούν αποδιοργάνωση του βιολογικού κύκλου. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, τα ακόλουθα βοηθούν: Καλός ύπνος ικανοποιητικών ωρών πριν από την αναχώρηση, αποφυγή μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ, ισοζυγισμένα γεύματα και αποφυγή υπερφαγίας, άσκηση στο μέτρο του δυνατού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αποφυγή χρήσης υπνωτικών χαπιών (εάν είναι απαραίτητα, να περιορίζεται η χρήση τους στο ελάχιστο δυνατό, για μόνο λίγες μέρες), προσαρμογή το ταχύτερο στη νέα ζώνη χρόνου ακολουθώντας τον τοπικό ρυθμό για τα γεύματα και τον ύπνο. Η μελατονίνη μπορεί να βοηθά αλλά δεν πρέπει να λαμβάνεται χωρίς τη συμβουλή του γιατρού. 

Δεν πρέπει να ξεχνούμε τον κίνδυνο θρόμβωσης και πνευμονικής εμβολής. Ακόμη και οι υγιείς άνθρωποι μπορεί να υποστούν θρόμβωση των ποδιών μετά από πτήσεις μακράς διάρκειας. Για την αποφυγή του σοβαρού αυτού προβλήματος, το περπάτημα όποτε είναι δυνατό κατά το ταξίδι στο αεροπλάνο, οι ασκήσεις τεντώματος και άλλες ενώ ο επιβάτης κάθεται όπως επίσης και οι ειδικές κάλτσες στα πόδια, είναι δυνατόν να συμβάλλουν στην πρόληψη της θρόμβωσης στα κάτω μέλη.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: