Θερμοπληξία: Πρόληψη σε παιδιά και έφηβους, που αθλούνται ή παίζουν

Κατηγορία: Πρόληψη ατυχημάτων

Η θερμοπληξία στον αθλητισμό ή το παιχνίδι απειλεί πιο πολύ τα παιδιά και τους έφηβους.Με την αύξηση της θερμοκρασίας το καλοκαίρι, αυξάνεται και ο κίνδυνος για θερμοπληξία.

Ο ανθρώπινος οργανισμός επηρεάζεται σημαντικά κατά την εργασία, την άσκηση ή το παιχνίδι σε συνθήκες αυξημένης θερμότητας στο περιβάλλον.

Τα παιδιά και οι έφηβοι είναι ακόμη πιο ευάλωτοι στις αρνητικές επιδράσεις της ζέστης όταν ασκούνται, κάνοντας αθλητισμό ή παίζοντας.

Σε ακραίες καταστάσεις, εάν δεν δοθεί έγκαιρα ιατρική φροντίδα, η εξάντληση λόγω θερμότητας και στη συνέχεια η θερμοπληξία, μπορούν να προκαλέσουν μακροχρόνιες βλάβες ή κάποτε ακόμη και το θάνατο.

Οι γονείς και οι προπονητές παιδιών ή εφήβων, χρειάζεται να είναι ενήμεροι για τους κινδύνους και την πρόληψη της θερμοπληξίας.

Τα κυριότερα μέτρα πρόληψης της θερμοπληξίας σε παιδιά και έφηβους που κάνουν προπόνηση, αθλητισμό ή παίζουν είναι:

1. Προσαρμογής έντασης: Η ένταση των ασκήσεων ή δραστηριοτήτων, που διαρκούν 15 λεπτά ή περισσότερο, να μειώνονται κάθε φορά, που η θερμοκρασία και η υγρασία αυξάνονται σε ψηλά επίπεδα

2. Περίοδος προσαρμογής σε συνθήκες αυξημένης θερμότητας: Στην έναρξη κάθε προγράμματος εντατικής άσκησης ή σε συνθήκες υψηλότερων θερμοκρασιών, η ένταση και η διάρκεια των ασκήσεων, να είναι αρχικά περιορισμένες και μετά να αυξάνονται σταδιακά για περίοδο 10 έως 14 ημερών

3. Ενυδάτωση: Πριν από μια σωματική δραστηριότητα, όπως άσκηση, προπόνηση, άθλημα ή παιχνίδια παρατεταμένης διάρκειας, το παιδί πρέπει να ενυδατώνεται καλά. Κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας, το παιδί πρέπει να πίνει υγρά τακτικά. Για παράδειγμα, κάθε 20 λεπτά ένα παιδί με βάρος 41 κιλά, να πίνει 150 ml κρύου νερού ή ποτού αθλητών και εάν πρόκειται για έφηβο βάρους 59 κιλών, να πίνει 270 ml. Χρειάζεται να πίνουν υγρά ακόμη και όταν δεν διψούν, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της προπόνησης ή του παιχνιδιού

4. Ενδυμασία: Τα ρούχα που θα φορούν τα παιδιά ή οι έφηβοι, χρειάζεται να είναι λίγα (ένα μόνο φανελάκι με σορτσάκι), ανοιχτόχρωμα και απορροφητικά, για να διευκολύνουν την εξάτμιση του ιδρώτα. Τα φανελάκια κορεσμένα από ιδρώτα, να αντικαθίστανται από άλλα στεγνά

5. Διάρκεια: Η προπόνηση και τα παιχνίδια σε συνθήκες αυξημένων θερμοκρασιών, να είναι μικρότερης διάρκειας, με πιο συχνά διαλειμματα για σκοπούς ενυδάτωσης

6. Επιλογή χρόνου: Κάθε φορά που γίνεται, οι σωματικές ασκήσεις κάθε μορφής, να προγραμματίζονται να γίνονται νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, όταν οι θερμοκρασίες είναι ηπιότερες

7. Αποχή: Ο πυρετός ή μια προϋπάρχουσα ασθένεια, κάνουν το παιδί ή τον έφηβο που αθλείται πιο ευάλωτο στη θερμική εξάντληση ή στη θερμοπληξία. Γι’ αυτό, όλοι πρέπει να γνωρίζουν πότε η αποχή επιβάλλεται.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: